Joyce Lubbersen

Joyce Lubbersen is beschikbaar voor jeugdzorgtrajecten via Kernvisie methode.

Telefoon: 06 - 52 38 62 01

Afslag Bloei

Praktijk: Kade 5
6718 XG Ede

Postadres: Langelaar 47
3905 WL Veenendaal

Zet je kind op 1!

3 vragen voor Joyce

In welke hoedanigheid werk je met de Kernvisie methode en wat is voor jou de reden om juist de Kernvisie methode toe te passen?

Ik werk als coach met de Kernvisie methode. Ik ben daarnaast ook invalleerkracht, maar ik liep direct na de opleiding al tegen grenzen aan. Grenzen in het onderwijs om een kind echt te zien, weinig ruimte om in te spelen op de behoefte van een kind, veel kaders en vastomlijnde methodes. Mijn invalervaring in het onderwijs, mijn hart dat begaan is met kinderen, deed een sprongetje bij de Kernvisie methode. Iedereen is anders, ieder kind is anders en dat is helemaal oké. Kinderen leren leren op een manier die bij hen past, kinderen te zien groeien, kinderen te laten geloven dat ze mogen zijn wie ze zijn, mooier wordt het niet.

De Kernvisie methode gaat uit van 4 leerstijlen (visueel, kinesthetisch, auditief en digitaal). Wat is jouw voorkeursysteem en hoe zet je die in voor je cliënten/leerlingen?

Mijn voorkeurssysteem is een combinatie van visueel en kinesthetisch. Al bij het lezen van het boek was er zoveel herkenning. Ik ging in gedachten terug naar mijn eigen schoolperiode en er vielen heel wat kwartjes op zijn plaats. Door mezelf meer te begrijpen, me bewust te zijn van mijn eigen leerproces, kan ik me goed inleven in de kinderen en daar nog beter op inspelen.

Wat is jouw passie? Waar doe je het voor?

Blije kinderen. Kinderen hebben mijn hart, ik wil er zijn voor hen en hun helpen te groeien. Ik vind het belangrijk dat zij echt voelen dat ze mogen zijn wie ze zijn, ongeacht schoolniveau, karaktereigenschappen en stempels. Het gaat erom dat zij zichzelf kennen, weten hoe ze werken en vanuit daar meer zelfvertrouwen opbouwen en ruimte creëren om te groeien.
Daarnaast zie ik het als doel ouders en andere leerkrachten te inspireren om verder te kijken dan dat wat ze weten, om echt open te staan voor het kind en hun belevingswereld. Er is niets wat hoort, er is geen standaard. Een kind is wie hij/zij is.