Inspiratiedag: Waarom? Daarom! Methodiek en taal (I241130)

Deze inspiratie dag staat in het teken van de redenen waarom wij als Kernvisiecoach kennis aanbieden. Een van de kenmerken van een rechtsgeoriënteerde leerling is, dat deze redenen wil hebben om iets te gaan doen. Wanneer je begrijpt waarom je een bepaalde inspanning moet leveren, dan ben je ook bereid het te gaan doen. Hierdoor stellen wij onze cliënten in staat om meer effectiviteit uit de begeleiding te halen.

We lopen met elkaar alle onderdelen van de Kernvisie methode langs en omkleden het met redenen waarom het zo belangrijk is om er ook mee aan de slag te gaan. De focus van deze bijeenkomst ligt op het hoe en waarom van de basistechniek en de toepassingen op het gebied van taal.

De titel Waarom? Daarom! lijkt heel erg simpel en misschien wel minder interessant. Wanneer je uitgelegd krijgt waarom we dingen uitvoeren lijkt het vrij simpel. Dit komt omdat je herkent wat er bedoeld wordt. Je herkent het, dus je weet het wel. Echter wanneer je het zelf moet reproduceren dan wordt het ineens anders. Het overdragen van Waarom? Daarom! aan de cliënt, de ouder, leerkrachten en collega’s zorgt ervoor dat jij je expertise laat zien en daarmee je professionaliteit. Bovendien vergroot het de effectiviteit van je coachings. Dit is de reden dat wij de twee Waarom? Daarom! Inspiratiedagen verplicht hebben gesteld.

Wanneer je beide Waarom? Daarom! inspiratiedagen hebt bijgewoond ontvang je – zodra het klaar is – het nieuwe kleine boekje met daarin ook alle Waarom? Daarom! vragen en antwoorden.

Is je huidige kleine boekje waarin alle onderdelen van de Kernvisie methode besproken worden aan vervanging toe? Neem het dan mee of stuur het op. Tegen inlevering van het oude exemplaar ontvang je een nieuwe. Niet vergeten mee te nemen (of op te sturen) dus!

Johanette Beereboom: “Waarom? Daarom! is een interessante, zeer leerzame en praktische inspiratiedag waarbij de puntjes weer op de i zijn gezet. Een echte aanrader voor iedere betrokken Kernvisiecoach.”

Inschrijven