Referenties

Reacties van cliënten, ouders van cliënten en cursisten.

  • Onze zoon Geert was een kind wat in groep 1 en 2 fluitend door het leven ging. In groep 3 veranderde dat langzaam maar zeker. Letters en lezen vond hij lastig, hij was minder betrokken bij de les, had een laag werktempo en een lage concentratie. Thuis merkten we dat hij minder plezier had om naar school te gaan, hij huilde snel, wilde bepaalde kleren niet aan en stond soms lang voor de spiegel om te kijken of zijn haar wel goed zat. Al met al veranderde hij in nog geen half jaar tijd in een onzeker, angstig kind. Te jong om te bedenken wat eraan de hand was. In de loop van het schooljaar werd hij regelmatig bij leuke lessen uit de klas gehaald om te oefenen met lezen. Eind groep 3 had hij M3 met moeite gehaald.

    Geert ging over naar groep 4. De juf vroeg zich af of hij het zou gaan redden in groep 4, terwijl wij dachten hij is absoluut niet dom. In deze groep werd hij al gauw 3 à 4 keer per week uit de les gehaald om te oefenen met lezen. De gedachte erachter was dat als je niet kan lezen en je blijft het herhalen dan slijpt het er vanzelf in, maar lukte het niet dan had je in ieder geval genoeg ‘uren’ gemaakt om eventueel in aanmerking te komen voor een dyslexietest aan het eind van groep 4/ begin groep 5. Dat ging ons te lang duren en daarnaast hadden we het idee dat het bij Geert niks uithaalde.

    Via een kennis hoorden we van de Kernvisie methode, van haar kreeg ik het boek ‘Krachtig Anders Leren’ te leen. De stukjes vielen op zijn plaats, zo herkenbaar allemaal! We hebben een afspraak gemaakt en zijn naar Ede gegaan. Na de eerste sessie zei Geert in de auto: ‘Mam wat ben ik blij dat we hier naar toe zijn geweest’. Hij voelde dat hij begrepen werd. We hebben zo’n 10 sessies gehad en je zag dat zijn rapport op verschillende gebieden was verbeterd. Ook haalde hij 3 Avi’s in groep 4.

    We hebben weer onze oude Geert terug. Hij zit nu in groep 5 en het blijft goed gaan. Wel blijft het oefenen voor hem, maar hij weet dat het hem goed helpt. We weten als wij of de juf op school ergens tegen aanlopen dat we de Kernvisie methode om raad kunnen vragen. Dat zo’n simpele manier van leren zo’n effect kan hebben. We zijn ervan overtuigd dat er nog veel mensen en kinderen rondlopen die hier enorme baat bij kunnen hebben.

    Een opgeluchte moeder - Faalangst

  • Deze opleiding beveel ik graag aan. De inhoud van de opleiding is duidelijk, praktisch, goed toepasbaar en zou breder toegepast moeten worden bij kinderen die anders leren. Goede afwisseling tussen theorie en praktijk.

    Voor mij is het een verrijking en verbreding van mijn vak. Het heeft mij een heel positieve ‘boost’ gegeven!

    Een enthousiaste Kernvisiecoach - Kindercoach / Opleiding

  • Ik wil je even laten weten dat wij hier een heel blije zoon in huis hebben die apetrots is op zichzelf.
    Hij kent alle letters nu (eind vorige week al) en kan ze ook nog allemaal goed schrijven en zet zonder nadenken het alfabet op papier in de 4 regels. Ik vroeg me af of hij de letters nu ook door elkaar zou kennen of alleen op de volgorde van het alfabet, maar hij rammelt alle letters door elkaar er zo uit op papier.

    Echt zó gaaf voor hem, want daar is hij op school al 2 jaar mee bezig. We zijn nu in ons oefenkwartier telkens aan het herhalen, is dat oké? Hij is nu heel druk om woordjes te schrijven (buiten onze oefentijd om :-)). Hij vraagt dan of ik woordjes wil noemen en dan schrijft hij ze op. Dat vind hij nu helemaal leuk. Hij schrijft nog niet alle woorden goed maar wel alle letters en dat is voor nu denk ik even het belangrijkste. De woordjes die hij fout schrijft laat ik hem wel gelijk door strepen en uit z’n hoofd halen en de goede er in zetten.

    Dit enthousiasme is echt zó leuk om te zien!! Dat was ver weg namelijk, het geeft hem (en ons) echt nieuwe hoop dat het ooit goed komt.

    Vader van een blije zoon - Dyslexie / taalproblemen

  • Britt heeft de cito heel goed gemaakt. Ze had 543 gescoord, en het taal gedeelte was nog hoger dan het reken gedeelte. Ik sluit niet uit dat dit het effect is van jouw hulp. Je hebt haar in ieder geval het gevoel gegeven dat ze het kon, hoe ze de concentratie kon pakken/vasthouden.

    Ze kon het zelf niet geloven, ze was zo enorm blij. Dank je wel voor je hulp.

    Een moeder - Dyslexie / taalproblemen

  • « VORIGE