Esther Boonstra

Telefoon: 06 - 30 37 61 03

Praktijk ABraCaDabra

Burg. Dalenbergstraat 10, 1486 MT West Graftdijk
Westerhem 127, 1462VD Middenbeemster

3 vragen aan Esther

1) In welke hoedanigheid werk je met de Kernvisie methode en wat is voor jou de reden om juist de Kernvisie methode toe te passen?

Als remedial teacher zet ik graag de Kernvisie methode in bij kinderen die vastlopen in het reguliere onderwijs. Bij veel kinderen merk ik dat de normale manier van leren niet aansluit. Deze kinderen zijn enorm geholpen met de Kernvisie methode. Ik roep regelmatig; hadden ze dit vroeger maar gehad!
Wat ik sterk vind van de Kernvisie methode is dat het een combinatie van leren en coachen is, kinderen voelen zich dan meteen een stuk beter! De Kernvisie methode heb ik bij meerdere kinderen gebruikt. Ik was heel trots op mijn gymnasiumleerling die moeite had met ‘woordjes stampen’ voor Grieks. Ik heb haar begeleid volgens de Kernvisie methode, voor haar proefwerk Grieks heeft zij de techniek om het woordbeeld op te slaan gebruikt en ze haalde voor het eerst een 7,8! Daarvoor haalde ze vieren en soms een vijf! Prachtig! Kind gelukkig en ik gelukkig! Ik zie veel kinderen die weer in hun kracht staan en er weer vertrouwen in hebben om naar school te gaan! Dat is dan toch waarvoor je het doet?

2) De Kernvisie methode gaat uit van 4 leerstijlen (visueel, kinesthetisch, auditief en digitaal). Wat is jouw voorkeurssysteem en hoe zet je die in voor je cliënten/leerlingen?

Ik was vroeger een kind dat niet kon leren. Ik begreep niets van rekenen en taal! Al die regels! Daar kon ik helemaal niets mee! Automatiseren lukte niet en nooit ontdekte ik waar dat vandaan kwam. Na de basisschool ging ik naar de lagere land- en tuinbouwschool, want Esther ziet alleen maar vogeltjes vliegen buiten. De middelbare school doorliep ik redelijk, Nederlands en wiskunde bleven een groot probleem. Woordjes stampen voor Engels? Drama! Dagen oefende ik en nog kon ik het niet reproduceren. Uiteindelijk nog de havo gedaan en toen maar gestopt. Het kostte me teveel energie en dat zag ik niet meer zitten. Toen ik eenmaal moeder was op mijn 25e wilde ik toch nog eens proberen of ik naar het hbo kon. Ik leek een laatbloeier en haalde mijn diploma van de PABO.

Automatiseren was nog steeds wel een dingetje, zo ook de Nederlandse taal. Het zei me gewoon niets. Dat of als? Geen idee! Regels voor de spelling? Nee, ik keek of het mooi stond of niet. Jaren later en vele opleidingen verder ben ik 1,5 jaar geleden gestart met ABraCaDabra. Toen bij de start al het boek van Wim gelezen en wat kwam ik daar een hoop herkenning tegen! Dit boek ging over mij!
Een paar maanden later bezocht ik een informatieavond over de Kernvisie methode en toen wist ik het zeker, dit was ik!

Hoe zet ik dit nu in? Ik gebruik mijn gevoel en dit werkt heel goed tijdens de begeleiding. Ik merk direct wanneer een kind niets snapt van de regel, maar dat niet wil laten merken. Juist het intuïtief werken met kinderen is voor veel kinderen prettig! Kinderen voelen zich begrepen en ik kan ze dankzij de Kernvisie methode terug in hun kracht zetten! Hoe mooi is dat? Een groot voordeel is dat ik precies begrijp en voel wat deze kinderen doormaken en ik kan ze daardoor heel goed verder op weg helpen!

3) Wat is jouw passie? Waar doe je het voor?

Mijn passie is kinderen terug in hun kracht zetten. Ze maken kennis met de toverformule van ABraCaDabra en kennen hun talenten. Ze ontdekken al snel dat ze op de Kernvisie-manier wel kunnen leren en dat geeft zo’n enorme boost! Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor mij! Ik vier ieder stapje, ieder goed resultaat met de kinderen mee, ik ben net zo blij als dat zij zijn!